-->

lördag 18 februari 2012

.new thinking

pic via Shepherd


pic via Smålandform

Gårdagens PW ledde oss till Myrorna där jag såklart hittade något som föll mig i smaken.
Jag visste att jag skulle tagit med plånboken, det är alltid det omvända då ;)
Så idag ska jag, efter ett danspass, promenera dit igen och se om träfåtöljen finns kvar.

Det är inte fåtöljen på bilden ovan, men den är snarlik fast med armstöd.
Och lite lägre.
Den är i dagsläget mörkt, mörkt brun men ska givetvis målas om.
Granitgrå tror jag.
Eller svart.

en fårskinn i fåtöljen vill jag ha!
pic via By nord
Så att.
Nu har jag tänkt om!
Det blir ingen läslampa vid sängen.
Istället blir det en läshörna vid andra sidan fönstret.
Funderar på att ställa en läslampa i fönsterkarmen fast rikta den utåt.
Ja, ni förstår. 
Mot hörnan liksom.

Och en extra sittplats är faktiskt precis vad vi behöver!
Vi har bara vår tresits till soffa och den rymmer ju inte så många...

Meeen, då ryker idé med gardin.
Man kan inte få allt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar