-->

onsdag 1 februari 2012

questionmark.



Should I?


Would I?


Could I?

Åh, inte begrep jag att detta året skulle innebär så många nya vägar.
Så många möjligheter.
Massvis av val.

Jag är världens veligaste person (näst efter min mamma..) så en period av massa val är inte riktigt något som jag uppskattar eller anser som spännande. Fast egentligen borde jag skatta mig lycklig som har möjligheten. Tror jag? Ibland önskar jag att det fanns någon person som kunde göra valen åt mig. Någon som vet vad som är bäst för mig och vad som kommer gynna mig mest.
Vilket val kommer jag vara mest nöjd över?


Ska jag ta min examen ett år senare än jag tänkt?
Vill jag det?
Eller vad gör det för skillnad?
Jag ska ju ändå bara jobba resten av livet...
Ett år mer eller mindre i skolan gör väl inget. Eller?
Plugga utomlands?
Jobba utomlands?
Gå på mastern direkt och bli klar i tid...
... men samtidigt gå miste om massor utav erfarenhet? 

?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar