-->

onsdag 11 april 2012

måndagskänslor.


måndagskänsla trots onsdag.
Inte en skön känsla vill jag meddela.

Vaknade upp till ett mail på telefonen som gav mig en klump i magen.
En till alltså.
Visumansökan måste vara klar till nästa vecka. 
Ett nytt måste.
Svart på vitt.
Jag hatar måsten.
Har jag sagt det?

När jag måste göra saker gör jag istället bara tvärtom.
Skjuter fram det.
Prokastinerar.
När jag måste träna (eller när måste man egentligen det?) gör jag det inte.
När jag måste plugga orkar jag inte.
När jag måste klara en j-vla deadline för att få ett USA-stipendie gör jag det inte.
sjukt besviken på mig själv.


Jag är egentligen väldigt diciplinerad.
Jobbar hårt för saker jag vill.
Ska bara bli lite bättre på att jobba för det jag inte vill också.
Eller snarare det jag inte känner för, för stunden. 
Bita i det sure äpplet.

Men ni vet, när det knappt finns någon tid?
Då får jag bara en klump i magen.

Idag blir en sådan dag.
Jag ska ta tag i alla mina måsten.
Så kommer det kännas mycket skönare efteråt.

happy måndag onsdag fina.


pics via Hannas Room.

3 kommentarer:

  1. kämpa på du. det ordnar sig säkert. o du lär dig garanterat med tiden om du är så pass medveten!
    håller tummarna!
    kram o ha en härlig "måndag".
    kram//jennifer

    SvaraRadera
  2. KOM IGEN PAULIE!
    Du klarar allt utan problem! Bara gör det, sen är det klart! PUSS

    SvaraRadera
  3. jag redigerar på pc laptopen i photoscape o för över bilderna till macen hehe. alltså, inte hittat ett program än :).
    säger till om jag gör!!!
    kram//jennifer

    SvaraRadera