-->

söndag 8 april 2012

my forever star.

liten tjej i storasysters för stora skor.

min lilla stjärna.
Värker i hjärtat gör det.
När jag tänker på att det blir länge tills vi ses nästa gång igen.
Och att det är ännu längre till gången därefter. 

Så genomsnäll och god är hon.
Världens finaste lulli.
Igår hade L gömt ett påskägg till henne bland alla bowlingklot.
Men hon rörde det inte. Skänkte det knappt några blickar alls.
 Tillslut fick vi säga till henne.

 "nämen, vad ligger där? Ska du inte ta det?"
"ja, men jag vill inte ta bort det ifall någon glömt det. Tänk om någon saknar det och kommer tillbaka och vill hämta det."


Och såhär fin var hon igår när vi firade Farfar.
I fina, nya kläder från pomp deluxe.
Och nytt halsband som hon fick av mig i födelsedagspresent.

Stjärnor både kring halsen och på armbågarna.
 min egna lilla stjärna.


3 kommentarer:

  1. naaaw.
    underbart söt!!!!
    älska halsbandet! skitsnyggt!

    SvaraRadera
  2. Vilken liten sötnos! Älskar halsbandet! Har du gjort det själv?
    Kram

    SvaraRadera
  3. halsbandet är ljuvligt!
    var har du hittat stjärnan?

    stor kram. ulrika

    SvaraRadera