-->

tisdag 8 maj 2012

förberedelser och framtidsbabbel.



mitt i ordningens kaos.
I underkläder målar jag naglarna, låter håret självtorka, packar väskan med en extra tjocktröja.
Förberedelserna är många och jag ser verkligen fram emot ikväll.
Dagen har ju i alla fall startar i helt rätt riktning :)
Frukosten var grym (!) och en löprunda & dusch därefter så känner jag mig som pånyttfödd.

Roligt att äntligen sitta ner med mina vänner och prata om annat än skolan.
Arbetet har skrivits med mina närmsta vänner i ett halvår och det har minst sagt varit påfrestande.
6 starka viljor som vill fram.
Alla envisa.
Det har varit många svordomar som fått hållas inne.
(men också mycket positivt, såklart)
friends friends friends.
Vi vet vart vi har varandra, det är så skönt.
Och den här frukoststunden var verkligen behövlig.


moodboard.
pic my own.

Vi pratade om framtiden.
Kandidaten är ändå en liten milstolpe.
Om lika många år som vi redan pluggat, då har vi förmodligen heltidsjobb allihopa.
Undra vart?
Vi satt och förutspådde varandras framtider.
Vart vi kunde se varandra.
På vilka företag och med vilka arbetsuppgifter.

"Det dröjer inte länge tills du flyr det industriella, Pau"

Nej, Anna.
Du har nog så rätt :)
Jag vill jobba med något kreativt, det är jag säker på.
Och barnklädesbranchen är något som bara mer och mer drar i mig.
.hoppas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar