-->

måndag 14 maj 2012

new york new york


Om 3 veckor.
Då befinner jag mig på ett plan med destination New York.
Tillsammans med Mickan och annat folk från skolan.

Om 4 veckor.
Då har jag förmodligen min första lunchpaus på Volvo Truck Technology i Greensboro.
ahhh..

Jisses.
Tiden bara springer iväg och jag kan inte fatta att jag snart ska åka.
Det mesta pappersarbetet är färdigt. 
Stockholm nästa veckan för ett besök på ambassaden.
Sedan är jag så gott som klar.
Ja, rent praktiskt.
Inte riktigt färdig på det emotionella planet än, hehe.
Har inte riktigt hunnit fatta.

Jag. Ensam. Usa. Volvo. Sommar.

jag i väntekön på Nordea under min lunchrast.
sista betalningen för visumet avklarad.
det börjar närma sig på riktigt.


Och inte en tanke har jag skänkt på att vi faktiskt ska till självaste NY.
I hela fem dagar.
Det är ju helt galet egentligen!
Minns hur exalterad jag var sist jag skulle åka dit.
Den här gången har det knappt rört mig.
För mycket annat i skallen förmodligen.

Men nu när jag tänker på det.
Fasen vad kul det ska bli.
New York, min favoritstad.

pics via my pinterest and my own.

2 kommentarer:

  1. If you can make it there, you can make it anywhere :) Den ska vara jättebra, din sommar i NY. Eller bloody amazing som amerikanarna säger :)

    SvaraRadera
  2. Guud så underbart det kommer bli för dig! Du gör helt rätt! Passa på nu, innan du bildar familj och skaffar barn. :)

    Redigeringsprogrammet jag använder heter photoscape och du kan ladda ner det gratis på nätet.

    Kram K

    SvaraRadera