-->

söndag 27 maj 2012

on the road again.



och så var jag åter på en solig buss.
Denna gång med destination Göteborg för övernattning, följt av tågresa till Hagfors i morgonbitti.
07.07 avgår tåget och sedan tillbringar vi ett dygn i värmlands skogar.
Vi ska presentera vårt kandidatarbete för företaget vi skrivit om.
Därefter hemma i Landskrona igen på tisdag eftermiddag.
phju.

Godkväll.
Magen proppad av godsaker.
Idag var det farmor som bjöd på kalas och hon stod för tre-rätters i vanlig ordning.
Det är magi när farmor lagar mat, ni skulle bara veta.



 På mig har jag ikväll blommig bomullskjol och franströja.
och min fina, rosa satchel hänger på axeln. 
Ingen jacka har jag med mig.

Åh, vad jag älskar bekvämligheten under sommarmånaderna.
Inga tunga kläder, inget lager-på-lager.
På med ett par shorts/kjol och en ball tröja bara.
Stoppa fötterna i ballerinas eller sandaler och du är ready to go.
Min packning för dessa dygn blev därmed väldigt liten :)




I bilen på väg till bussen.
Försöker komma på om jag ska köpa ett par Aviator eller Wayfarer.
Provar pappas och kör ego-bilder på mig själv för att kunna suga vidare på karamellen.
Kan inte bestämma mig.

Vad skulle ni slagit till på?
Och ni som äger något/båda av paren. Vilka föredrar ni? 

1 kommentar:

  1. I USA får båda för svenska priset av en.
    Jag måste nog säga att avistor original liten modell är min favvo.

    SvaraRadera