-->

måndag 13 augusti 2012

a day by the pool.





tackar vädergudarna för det underbara vädret idag.
igår däremot, då öste regnet ner exakt hela dagen.
& jag satt inne i min soffa och tråkade från morgon till kväll.

idag har jag med andra ord latat mig några timmar i solstolen.
lugnt och skönt var det, poolen iskall och svalkande sedan ovädret igår.
åh, det är sådant jag kommer sakna när jag kommer hem.
det (nästan) ständigt fina vädret här.
Som gör att man kan "roa" sig även om man spenderar dagen själv.

11 arbetesdagar kvar.
egentligen 14 men jag ska till Pennsylvania nästa vecka och besöka deras College.
vet inte riktigt vad det är jag ska göra där egentligen...
mer än att det var en festlig middag för Women Engineers.
gratis middag, två hotellnätter och fri resa dit och hem.
klart jag hänger på :)
(så egentligen har jag 14 arbetsdagar kvar, men tre går bort till detta - skönt).

Om tre veckor är jag hemma.
Vid denna tid sovandes och är sådär laddad för skolan som börjar "i morgon".


hoppas ni haft en fin helg hemma.
hörde att solen tittade fram :)
 

2 kommentarer:

  1. Love your blog, even i cant understand, but the pix are great** kiss from germany, anna*

    SvaraRadera
  2. thank you so much! :)
    Maybe I'll start write more in english!
    hugs!

    SvaraRadera