-->

onsdag 22 augusti 2012

i'm going to ice cream heaven.



Idag kör vi nästan 8 timmar för att komma till Penn State.
Pennsylvanias universitet, numera känt som den stora fotbollsskandalen.
vet inte om skandalen sträckte sig utanför landsgränserna?

nåväl.
Campuset har 44 000 studenter och totalt i hela Penn State är det nästan 150 000 människor.
Universitetet är i sig som en stad, den tillhör inte någon.
Ligger mitt mellan Pittsburgh och Philadelphia som är de två stora städerna i staten.

Något annat Penn State är kända för, förutom football, är deras glass.
De har ett eget mejeri med egna kor och som jag förstår det, så utbildar de i glassmakande.
coolt.
tänk att besitta den kunskapen?


Och det är faktiskt så att två herrar vid namn Ben och Jerry startade sin karriär där som studenter.
Idag säljs egenoducerad glass på Campus, olaglig att sälja utanför.
Allt är natuligt framodlat (precis som B&J's) och kan som sagt bara köpas där.
Deborah, min kollega, har förberett en stor kylbox där hon ska ta med glass hem, haha.
Jag som bara är här en vecka till kanske får låta bli...
eller nöja mig med en kanske ;)

Kikade in på deras hemsida och såg alla  ÅTTIOFEM(!)olika smaker.
Hur har man bara fantasi att skapa så många?
Jag skummade listan uppifrån och ner.
Rangordnade och slutade med sju sorter som jag måste prova.
Så det lär väl bli glass både idag, imorgon och på fredag :)

very excited.
som ni säkert förstår.

Och nej, vi åker inte totalt 16 timmar i bil för glassen.
även om nog både jag och Deborah mycket väl hade kunnat göra det, haha.


1 kommentar:

  1. Bor du också i London? Hittade din blogg genom Hannasroom!

    SvaraRadera