-->

onsdag 8 augusti 2012

my big night- and daydream.

LOVELY t-shirt from Acne.
via Jennifers Pinterest.
  
pic via my pinterest - words.


fell in LOVE  när jag såg t-shirten bland Jennifers pins.
från Acne och helt perfekt.
Stilren, enkel och superdupermegafin.

Det är verkligen en av mina favoritdagdrömmar.
Fast samtidigt blir jag stressad av tanken.
rädd.
tänk så kommer jag aldrig dit?
Hur tusan ska jag bära mig åt?
Jag har så många idéer och tankar.
Om man bara vore två att dela på det.
För visst finns det alltid risker.
men dessa kunde man ju som sagt delat på isåfall.
åhh...

pic via my pinterest - kids.

Jag har en bästaste bästis som i hela sitt liv visste vad hon ville.
Sökte i alla år, men det gick inte riktigt i hennes väg.
trots supderduktig tjej med fina betyg.
men envis var hon, gav inte upp.
testade annat men nej, det kändes inte bra.
det kändes som ett misslyckande att ge upp.

"vet ni hur hemskt det är att veta vad man vill, när man inte kan få det?"

Själv har jag varit den som kommit in på det jag sökt.
Har inte vetat vad jag velat, så jag har hela tiden valt det med störst möjligheter.

Men jag förstår hennes känsla.
Jag säger inte att hoppet är ute, för det är det inte.
Herregud, jag har inte ens tagit examen!
Men den där känslan av att man vill något så in i vassen.
men hur?

Jag kan i alla fall stolt (ja, stolt som tuppen är jag) säga,
att framtida Dr. Videfors lyckades.
och det tänker jag också göra.

Jag är bara lite väl ivrig.

1 kommentar:

  1. Du är så fin! Hejade på Kajsa och kommer heja på dig också! Det är ok att ändra sig också, glöm inte det. drömmarna lever alltid vidare, så för mig också gällande polisen men nu känns socionom rätt och det ska bli spännande! snart ses vi! PUSS

    SvaraRadera