-->

tisdag 4 september 2012

grey grey grey.


regniga, grå tisdag.
om inte annat så talar i alla fall vädret om att man är tillbaka i Göteborg.
och ögonlocken mina är så tunga att jag knappt ser.
och så mår jag illa av trötthet.

tror min Jet lag kom ikapp igår, för jag har inte kännt trötthet innan dess.
men trots detta stannade jag ändå uppe sent.
skyll dig själv P.

skola klockan 8 och samma visa fram till 15.
jag är med andra ord tillbaka till matlåda, tidigare morgnar och jäkt efter spårvagnar.


men efter skolan drar vi till ikea. 
lite ljusglimtar denna gråa tisdag.
undrar om de börjat med julpynt?
nästan så jag hoppas.
jag är en julmänniska deluxe.
gör allt vad jag kan för att hålla mig borta från min playlist med julmusik på spotify.
den bästa av alla.

och det konstiga är att jag pluggar så mycket bättre till denna typ av musik.
ro för själen.
allt jag läser etsar sig lite starkare fast i hjärnkontoret.
men jag vill ju inte trötta ut låtarna innan december.

första oktober.
då är det tillåtet att börja lyssna.
lagom till första periodens tentaplugg.



Fast det är inte utan att jag redan börjat kika på inspirerande bilder inför julen.
både gällande inredning och paketinslagning.
det är väl en alldeles förträffligt härlig högtid?
så mycket trevligare än en grå tisdag åtminstone.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar