-->

måndag 10 juni 2013

igår vid citadellet idag i göteborg.

citadellet

citadellområdet förvandlas till gymnastikanläggning

lulli i mitten och två av hennes gympakompisar leker i pausen


kusin Alva tyckte detta var livets fest.
musik, fritt spring och massa, massa barn.

mina gamla gymnaster som jag tränade förr har blivit stora och grymt duktiga

inför firande av landskrona 600 år byggdes nya kolonier för utställning.
denna har "pappa" byggt (dvs, företaget han jobbar på).

en annan kolonin var väldigt barninspirerad.
detta tvättställ var ju bara för gulligt!

utanför vallgraven ligger de "vanliga" kolonnierna.
denna vita ovan, är en av mina favoriter.
som ett litet, litet palats!

ni bara måste ta er till landskrona, här är SÅ vackert!

godmorgon.
nu är jag tillbaka i göteborg igen, för idag börjar jag jobba på mitt nya jobb.
ska verkligen bli spännande för jag har ingen aning om vad jag ska göra.
i eftermiddag tänkte jag fira första arbetsdagen med en tur på stan, ska bland annat försöka hitta en midsommarklänning.
och lite fler "jobbkläder" kan ju alltid vara bra att ha.

den här sommaren kommer bestå av mycket resande.
i princip kommer jag att vara i Landskrona varje helg.
examen, 25-årsfester, midsommar och bebisankomst fyller mina helgscheman (ja, det där med bebisen vet jag ju inte, hehe).

men som sagt, den här sommaren blir lite "från den ena staden till den andra".
igår, då hängde jag i den vackra miljön ovan.
gf idrott hade sin årliga sommaruppvisning och tjejerna var så himla duktiga allihopa.
och med citadellet i Landskrona i bakgrunden så blir ju kanske allt lite extra vackert.
och idag sitter jag i vår lägenhet och solen skiner sitt allra största utanför.
och ja, på fredag är jag tillbaka i La igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar