-->

tisdag 13 maj 2014

tisdagsregn.


moodboard inspiration: my pinterest feed is overloaded with inspiration but these four pictures, all with a hint of black and a little darkness, captured my eyes today. i think they're beautiful and thoughtful.

hej tisdag,
sitter på exjobbet och försöker lösa en del småproblem som dykt upp. regnet smattrar utanför vilket känns helt okej när man ändå sitter inomhus. det är ju trots allt lite av en tjusning det här med "sommarregn". ja, i måttlig mängd såklart. 

har varit iväg hos doktorn i förmiddags för att ta bort en besvärlig knuta jag haft på knäet. ett litet ingrepp tänkte jag men blev ombedd att byta om till sjukhusrock och hårnät. därefter möttes jag av fyra rock-klädda personer och placerad under tre stora operationslampor i en operationssal. haha, men det såg värre ut än vad det var (tror jag, kände ju inget efter all bedövning)! nu är knutan borta i alla fall och jag går som om jag stelopererat benet. ganska besvärligt med trappor märker jag också, eller att över huvudtaget knyta skorna. nåväl, nu kan jag skylla min icke-existerande träning på något "vettigt". skönt. så slapp jag det dåliga samvetet också.

nu längtar hem till ikväll då det står scones på kvällens meny. älskar mack-kvällar. älskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar