-->

måndag 25 augusti 2014

ett rum att drömma i/om.


hej från soffan i vardags-, sov- och matrummet. 
ja men det blir ju så i en etta på 36 kvm. vi sover, lever och umgås i ett och samma rum. tacka vet jag att köket är separat. och toan, haha. 

men även om vi trivs väldigt bra i vår söta lilla lägenhet så är vi klart väldigt sugna på större. så nu när vi båda börjat jobba kan vi äntligen börja spara. för hyresrätter här i göteborg är i princip omöjliga att få tag i, så nu får det bli att spara på riktigt (hmm.. efter usa kanske).

vad jag längtar efter mest i mitt framtida boende är, kanske inte helt otänkbart med tanke på den nuvarande situationen, sovrummet. tänk att kunna stänga om sig och gå in i ett rum som liksom bara andas lugn. där ingen tv ska få finnas, där allt ska vara svalt, mjukt och trevligt. jag är fortfarande helt insnöad på den dova färgskalan, gärna med kopparinslag i form av en lampa eller en liten ljuslykta. helst vill jag ha trägolv, och en hög dubbelsäng. och det får gärna vara någon dov färg på väggarna, även om kvällens inspirationskollage inte tyder på detta. men här har jag pratat om just väggfärg tidigare. 

bilder via min pinterest - bedroom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar