-->

fredag 5 september 2014

surprises without expectations

 

Har egentligen aldrig varit ett fan av överraskningar. jag är alldeles för nyfiken för mitt eget bästa och tyvärr så skapar jag ofta alldeles för stora förväntningar när någon berättar för mig att de har en överraskning. däremot så gillar jag överraskningar som jag inte vet om, och det är väl kanske det som faktiskt ÄR överraskningar? men lovis har i vanliga fall för vana att förvarna om att jag ska få en överraskning. gärna i god tid innan jag ska få den. då är det väl inte så konstigt att man funderar, klurar och gissar? och det är väl inte heller jättekonstigt om man blir lite besviken när det visar sig vara en deoderant? eller? "men du sa ju att du snart behövde köpa en ny". (eller så är det bara jag som är fruktansvärt otacksam, usch på mig isf). det är iaf rätt komiskt nu i efterhand men i stundens hetta tycker ingen av oss att det är särskilt kul, haha! att överraska mig genom att säga "om tre veckor ska vi göra något tillsammans, men jag säger inte vad, det får bli en överraskning" får mig att sparka bakut fullständigt. nyfikenheten tar kål på mig och jag kan inte för en sekund släppa det som sagts.

MEN, igår när min käre sambo kommit hem från en två dagars arbetsresa, då stod där en cerise överraskning på byrån när jag kom hem! och i den en rund ask med två lager av macarons. guldiga dessutom! och jag som älskar fina askar! och sötsaker! mitt i prick, hjärtat. jag hade som sagt inga förväntningar över huvudtaget, utan var bara glad att han skulle komma hem. jag hade förmodligen till och med blivit glad för en deoderant, haha.


vi mumsade i oss hälften av macaronsen i gårkväll då de ju ska ätas färska ;) och under det guldiga lagret döljde sig en färgexplosion samt smaksensation. salt karamell, choklad, pistage, ice mint,... mums! den där lilla asken (som ska agera smyckeslåda när sötsakerna är slut) och dess innehåll gjorde alltså min kväll igår och min dag idag! ja, när ett helt inlägg tillägnas en överraskning, då är man allt glad. men såklart, mest glad över att ha honom hemma igen. 

fin fredag till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar