-->

onsdag 8 oktober 2014

Jean Paul Gaultier for Lindex


 
idag var det alltså dags för försäljningen av lindex designsamarbete med modeikonen jean paul gaultier. jean paul gaultier är ju främst känd för sina randiga plagg och de strutiga topparna á la madonna, vilket också avspeglades i kollektionen han gjort för lindex. och är det då inte typiskt mig att falla för de plagg som inte alls har någon som helst tydlig relation till modeskaparen? svar, jo. och hur tråkig får man vara som alltså faller för de helsvarta plaggen i kollektionen, haha. men sån är jag och för mig är svart alltid svart, och det är dessutom plagg som kompletterar min övriga garderob.
 
ända sedan jag började min anställning har denna kollektion diskuterats och arbetats intensivt med. först var jag inte alls övertygad men ju längre tiden gick desto mer intresserad blev jag. och kanske är det också pga att man ändå jobbat nära alltihop som det känns extra roligt att faktiskt ha haffat två plagg ur kollektionen. även om de nu inte är så jean-paul-galtieriga....
 
ni hittar kollektionen i utvalda lindexbutiker och online. en del saker har redan sålt slut under dagen men mitt råd är att hålla ögonen öppna för returer etc!
 
pics via lindex.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar