-->

torsdag 2 oktober 2014

på middagsbordet.


ni som följer mig på instagram har ju kanske redan sett vad som stod på middagsbordet hemma hos oss igår. jag älskar matiga sallader och är ständigt sugen på att prova nya. att få min käre pojkvän med på det tåget har länge varit svårt då ordet "sallad" tydligen klingar dåligt i en muskelbyggande mans öron (haha!), men nu verkar han också inse att man faktiskt kan bli mätt på sallad. och blir man inte det kan man alltid ta en macka efteråt försöker jag intala. men som sagt, det börjar verkligen bli enklare att få med honom på tåget.

igår provade vi alltså ett nytt recept och jag vet redan nu att det kommer att lagas fler gånger här hemma. i somras hade vi en sommarsallad med bland annat jordgubbar, getost, råris och cashew, och nu i höst känner jag alltså att detta är ersättaren. stor bulgur blandas med färska örter och sedan något så enkelt som citron, granatäpplekärnor, tomat och fetaost till det. och såklart, en helgrym hemmagjord tzatziki! receptet hittade jag via bloggen chezwood, som är min i matväg absoluta favoritblogg. dock är alla hennes recept vegetariska, vilket inte heller alltid är lätt att övertala herren i huset med. men återigen, jag ser framsteg även här ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar